Przyciąganie klienta

Przekazu promocyjnego nie można ujmować jako wiadomością stricte dziennikarską. Oprócz jej przymiotów wyjątkowo znaczącym aspektem jest element przekonujący. Aspiracją reklamy jest skłanianie konsumenta do korzystania z danych świadczeń lub dóbr. Od czasu do czasu zdarza się, że celem reklamy ma być wspieranie wyznaczonej idei lub promowanie firmy. Forma reklamy zależny jest od zamysłu reklamodawcy. Jako jedną z najstarszych możemy zaliczyć reklamę papierową – rastową, pisemną, lub tekstowo-graficzną. Może ona zostać stworzona w charakterze ulotek, dużych banerów outdoorowych lub jako reklama gazetowa. Następne gatunki reklam są już bardziej złożone. Może to być reklama dla radiosłuchaczy czy TV. Do tego stylu reklam znamienny jest faktor określany „zderzakiem”. Jest to specyficzna forma reklamy, która wyróżni właśnie tę, wyszukaną z pełnego bloku. Może być to wykorzystanie charakterystycznego tła dźwiękowego, właściwie przesterowanego lektora. A jeżeli wspominamy już o samej reklamie telewizyjnej, to charakteryzuje się ona obrazem. Powinno się więc zatem zwrócić uwagę na to, by widz został na swój sposób zahipnotyzowany nie tylko przez samą barwę głosu, ale również przez niecodzienną formę wizualną. Właściwa koncepcja odgrywa więc znaczącą rolę. Najsłabiej znanym aspektem reklamy są reklamy wizualne w outdoorze. Ze względu na swoje szerokie zastosowanie w biznesie w XXI wieku spotykamy się z czymś nowym, a mianowicie jest to digital signage. Ten typ reklamy wizualnej to zazwyczaj animacje na ekranach. Wyświetlacze przytwierdzone są we wnętrzu nowszych wagonów SKM. Zamieszczane są tam jednak nie tylko reklamy, a również informacje z kraju i świata, imiona solenizantów, pozdrowienia oraz nauka zwrotów angielskich i kaszubskich.

Dodaj komentarz

Post Navigation